zondag 18 september 2016

Tabellen en specs: mijn horlogecollectie

De collectie
Op Youtube kan ik enorm veel tijd spenderen aan het bekijken van filmpjes met top tiens en lijstjes van allemaal en nog wat. Aangezien m'n collectie horloges op een paar maanden tijd is uitgegroeid tot zeven exemplaren, lijkt het me eens tof om de horloges in verschillende categorieën op te delen om zo een inzicht te krijgen in m'n smaak. Voor de goede orde, dit zijn mijn zeven horloges:

- Rado D-Star Chronograph Grey Dial Two-Tone Ceramic 
- Orient Bambino ER24001B
- Orient FFD0F001W
- Seiko SARB065
- WWoor Elite Sport Quartz Watch Male Silver-Tone Ultrathin Stainless Steel Mesh Band Watch With Date Blue
- Melbourne Watch Company Portsea
- Seiko SBGA011

Movement
Quartz
Rado D-Star, Wwoor
Automaat 21 600 tikken per seconde
Orient FFD0F001W, Orient ER24001B, Seiko SARB065
Automaat 28 800 tikken per seconde
Melbourne Watch Company Seaport
Spring Drive
Seiko SBGA011

Glas
Mineraal
Orient ER24001B, Wwoor
Hardlex
Seiko SARB065
Saffier
Orient FFD0F001W, Melbourne Watch Company Seaport, Seiko SBGA011, Rado D-Star

Band
Lederen polsband
Seiko SARB065, Orient ER24001B, Melbourne Watch Company Seaport
Stalen armband
Orient FFD0F001W, Rado D-Star
Titanium armband
Seiko SBGA011
Mesh
Wwoor

Prijscategorie
<100 euro
Wwoor
100 – 200 euro
Orient ER24001B
200 – 500 euro
Seiko SARB065, Orient FFD0F001W
500 – 1000 euro
Melbourne Watch Company Seaport
+ 1000 euro
Rado D-Star, Seiko SBGA011

Stijl
Sport
Wwoor
Duiker
Rado D-Star
Dress
Seiko SBGA011, Seiko SARB065, Orient ER24001B
Marine
Melbourne Watch Company Seaport
Casual / dress
Orient FFD0F001W

Kleur wijzerplaat
Wit
Seiko SBGA011, Seiko SARB065, Orient FFD0F001W
Blauw
WWoor, Melbourne Watch Company Seaport
Zwart
Orient ER24001B
Grijs
Rado D-Star

Conclusie
Als ik de meest voorkomende optie bij elke categorie zou nemen en hiermee een horloge zou samenstellen, kom ik tot het volgende: Een low-beat automaat met lederen polsband, saffierglas en een witte wijzerplaat dat tussen de tweehonderd en vijfhonderd euro kost in dress style. Ik denk dat dit wel toepasselijk is voor m'n smaak met uitzondering van het lederen polsbandje. Ik draag toch liever een metalen of titanium armband. Het horloge dat het dichtst bij deze omschrijving aanleunt, is de Orient FFD0F001W wat toch wel één van m'n lievelingshorloges is. Dus als deze Orient representatief moet zijn voor m'n smaak en collectie, ben ik naar mijn mening zeker goed vertegenwoordigd!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten